quality content once in a decade

03 January 2014

Ordinary Friday

2 comments
Ramainya budak sekolah

Yelah, time aku sekolah tak berpeluang nak solat kat masjid kat rumah aku. Asrama la katakan. And kalau aku solat kat situ pun masa cuti, so takde orang pakai baju sekolah la.

Khutbah

"Para hadirin yang dirahmati Allah sekalian. Marilah kita sama-sama melaksanakan suruhan Allah dan meninggikan laranganNya."


Am I the one that notices it? Khatib tu yang sampaikan pun dia tak perasan. Aku rasa semua perasan tapi buat tak tau je. Kalau lah anak-anak yang belum baligh dengar, terpengaruh ke. Cer bayangkan.

Yang lawaknya khatib tu macam bagi penekanan dkat 'meninggikan' tu. Okay semua manusia melakukan kesalahan.

Then ada sorang ni baru masuk, duduk depan aku. Dah la besar, habis tak nampak khatib yang sedang berkhutbah. Kalaulah aku boleh buat mcm ni.


Tapi sebab aku ni baik kan, aku yang ketepi lah.


And hari ni first time aku gi masjid naik kereta sendiri. Selalunya naik basikal je. Dah confident la katakan. Padahal lesen L pun belum dapat lagi. Alhamdulillah pergi balik semua berjalan dengan lancar.


kbye

2 comments :

Aqilah Azmi said... Reply To This Comment

wahhh untung ah!!!
:D bila lah qila nk dapat L hm lamanya lagi. Eh lepas cmputer test, apa je lagi? hehe

Aqilah Azmi said... Reply To This Comment

Meninggikan larangannya?!?!?!
o__O
hahahah