quality content once in a decade

04 February 2014

Spending Time After SPM

No comments
Last week I started working for my father's company. In the office.

Most of the times my works are typing things that I don't even know what I'm writing. Adult business. In the office ada my aunty and my father's company partner and me.

Now the company (and some other companies) is doing a parking lot project at ktm seksyen 19 so more work to be done.


As someone that's in front of the computer all the time, the job is pretty easy. And usually i finished the work given in a short time. Apa susahnya nak guna Words dengan Excel. And my aunty once said, "Syamil, laju kau buat kerja."

I be like,


But I know her work is a lot lot lot more than mine. Apalah sangat aku ni sebagai lepasan SPM yang belum dapat result. Haha.

Sometimes bila dah takde kerja tu aku layan Game of Thrones yang aku bawa dari rumah. hehe. I've prepared for it all. Office tu sejuk pun, sejuk. Memang layan habiss. Kat rumah tak sempat nak tengok. Terasa jugak rasa bersalah relax2 time orang lain buat kerja tapi lantakkan jelah.

So i guess sampai result keluar nanti inilah cara aku spend time.

Oh yeah, ahad lepas aku pergi ke kedai gunting rambut untuk mengemaskini rambut aku. I said,

"Baya, jangan potong atas." jangan potong atas jangan potong atas

Dia pun start dengan memesin rambut tepi. perghh nampak semart la pulak. Then dia keluarkan gunting. Ingatkan dia nak adjust sikit je atas. Sekali kau, macam shit. Dia potong dengan selambanya rambut2 berharga di bahagian atas. Nak halang dah terlambat. Siot betul.

Aku bela dah 3 bulan bhai. Rasa pedih di hati bagai ni. Nasib baik panjang lagi.


Bye nak meratapi kehilangan rambut yang banyak.

No comments :